Bu Blogda Ara

24 Mayıs 2015 Pazar

Gönderilmemiş Mektuplar-3

"... onun rengi, bakanlara huzur veren sarıdır..." (Bakara Suresi-69)

Hazan, şeb-i yeldam...



Geçen gece rüyamda seni ve yurt arkadaşlarından birini gördüm. Sen, her zamanki gibi daha lezzetli bir gıda bulamamış olmanın umutsuzluğuyla saçlarını yiyordun. Sendikacı provokatörleri anımsatan arkadaşınsa, sınıfta gördüğü herkese senin çok çalışmaktan inek olduğunu ilan ediyordu. Bense gizlice seni izliyor, yazacağım yeni mektup için yepyeni tasvirler not almaya çalışıyordum.

Tam da o sırada! Her an ortalığı velveleye verebilecek yetenekte gözüken provokatör arkadaşın patlamaya hazır bomba gibi yanıma gelip, beni suçüstü yakalamanın vermiş olduğu cesaretle, yarısı ilginç diğer yarısı keyifli o konuşmasını yapıyor. Özetle: Benim adıma seninle konuşabileceğini ama mantalitemi değiştirmem gerektiğini söylüyor.
Bir erkeğin hayatında en zor sorular için hazırladığı zor cevaplar vardır... Ben heyecanla: "Eğer Hazan erkek olsaydı cinsiyetimi bile değiştirirdim." diyorum. "tamam" diyor sendikal provokatör ve devam ediyor: "unutma! cehennem aşk adına başkalarını inciten kişilerle dolacaktır."

Rüyadan uyandıktan sonra arkadaşının bana söylediklerini fena halde yadırgadım. Ona göre benim sana çıkma teklif etmem, şarkıcı Hadise'nin "delioğlan" parçasının, türkücü Latif Doğan tarafından seslendirilmesi gibi abesti. Sabah kalktığımda, saçımı başımı dağıtmam, kendimden nefret etmem için bir sebebim daha vardı artık.

Hazan, gizli öznem...

Rüyam karışık olduğu için cümlelerimi karışık ifade etmeye çalıştım. Upuzun cümleler kurarak seni huysuzlandırdığımı biliyorum. Belki okurken nefes nefese kalırsın umuduyla bunu yapıyorum.
Mektuplarımın içindeki anlatım bozuklukları seni sinirlendirmesin. Farkındayım, yaptığım düpedüz anlatım sapıklığı.
Devrik cümlelerim seni üzmesin. Anla lütfen, senin karşında ayakta durabilecek, devrilmeyecek bir cümle yok!
Tecahül-i Arifler, betimlemeler, tasvirler, teşbihler... seni sıkmasın. Güzelliğini anlatabilmek için tüm bunlara sarılsam da biliyorum ki seni anlatabilecek bir dil henüz icat edilmedi. Ah! Keşke kalbimin bir yazı dili olsaydı da seni anlatabilseydim.
...


K. Andoni

Yer:N/A
Tarih:N/A

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder